onsdag 26 augusti 2009

HEMMA IGEN!

Akademiska sjukhuset i all ära, men nog är det bra skönt att få komma hem! Husbonden slog sig fri från gårdens sysslor och hämtade mig vid sjukhusportarna. Själva hemresan tog sin rundliga tid för vi tog alla möjliga omvägar, bland annat förbi fädernesgården Vedby. En snabbvisit hos Sandra och Nicklas hann vi också med, och det var skönt att få träffa dem igen även om det bara var några dagar sedan sist.

Ricky och Tor var också med och hämtade mig. Ricky grät bak i bilen när jag klev in. Tor kan inte hälsa klart. Ricky pysslar om mina armbågar och Tor sköter fötterna. Båda två har erbjudit sig att ta hand om mitt nyopererade finger, men den hjälpen har jag avböjt.

Fingret mår för övrigt bra, men är svullet och gör ONT! Nu gäller det bara att träna på ordentligt med alla sträck- och böjövningar.

Ha det!
*

1 kommentar:

  1. Känns skönt att du är hemma igen, även om du inte var borta så länge och det inte var så långt bort (:

    SvaraRadera