torsdag 1 oktober 2009

Släng och fläng

Det har varit ganska hektiskt här hemma den sista tiden. Tiden är allt för knapp, orken för liten och kroppen för skral. Det tär. När jag nu satt och bläddrade bland gamla papper hittade jag en dikt som Dottern skrev till mig när hon var blott fjorton år. Den manar till eftertanke:

" Hit och dit
släng och fläng,
fram och åter
tills du gråter.
Stressa dit och
skynda dit,
allt blir bara fel och skit.
Så går det när man framåt tänker,
stressar så att svetten stänker.
Lugna ner dig, coola av
ett smart sätt att slippa skoskav!
Tänk på det imorgonbitti,
varje morgon fram till nittí!
Supertanten nummer ett,
blir du då på alla sätt!"
*

2 kommentarer:

  1. Vilken klok dotter du har.... för visst sliter det. Det tycker även jag fast jag inte har en gård att sköta, med allt vad det innebär.... pust..

    SvaraRadera
  2. Alltså, ibland är man ju så smart att det är skrämmande! Haha ;) Skulle kanske behöva tänka på det där lite själv ibland, men nu passar det nog allra bäst på dig, ännu en gång :P

    Tagga ner! Det du kan vänta med idag, går också att vänta med imorgon! ;)

    SvaraRadera