onsdag 28 april 2010

Nytändning


Sylusten har fått sig en liten nytändning. Jag trivs så fantastiskt bra i min lilla syhörna, speciellt nu när den är städad och tillfixad. Tygerna ligger fint travade i hyllorna så det är lätt att se vad som finns.
När solen skiner in genom fönstren och balkongdörren står öppen så att fågelsången hörs in är det skönt att sitta där och arbeta.

Lite har jag faktiskt fått gjort också. Jag sydde mig till exempel ett nytt och somrigt strykbrädsöverdrag som blev riktigt bra. Vet inte riktigt varför jag inte gjort det tidigare. Kanske för att jag egentligen behöver en helt ny strykbräda. Den jag har är av. Man får stödja den lite med ena handen om man är ute i änden och stryker, vilket jag under flera år försökt att i möjligaste mån undvika. Jag tänker inte ens på det längre.

Systunderna blir tyvärr inte så långa. Det är alltid något eller någon som pockar på uppmärksamhet. Igår ringde en försäljare som var ovanligt fräck och korkad. Han ville inte ge sig trots mitt ointresse och dessutom ljög han. Han gav sig inte förrän jag frankt meddelade att han slösade bort både sin och min tid.
Imorgon ska jag försöka få mig en stund i syhörnan igen. Vi får se vad jag lyckas tillverka.
*

3 kommentarer:

  1. Sänghimmeln kom till nytta igen, fantastiskt fint! SÄRSKILT i jämförelse med det gamla (:

    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Strykbrädan går väl att svetsa ihop. Eller fixa på annat sätt, beroende på konstruktion.//AE

    SvaraRadera
  3. Det låter väldigt mysigt att ha en så trevlig plats för det man tycker om att göra, oavsett om det är nyttogöra eller nöjesgöra. Blir lite avundsjuk faktiskt. Min egen "nöjesplats" är alldeles för trång och överbelamrad med saker, eftersom jag dessutom ska försöka samsas med hemmakontoret...
    Önskar dig många lyckliga stunder med symaskinen... till fågelkvitter vid öppet fönster... :)

    SvaraRadera