måndag 13 juli 2009

Långsamhet

Djurgrindarna är tvättade, gräsmattan klippt, yttertrappen inoljad, tvätten struken och hundarna motionerade. Blommorna har fått vatten, spillvirket är uppkapat och ungtjurarna är utfodrade. Om nu någon skulle drista sig till att tänka: "Det var tusan vilken handlingskraftig kvinna det där måste vara!", så måste jag erkänna att de flesta av dagens sysslor har någon annan än jag utfört, men ändå:

Jag är trött!

Känns skönt att slå sig ner ute i trädgården bland pelargoner och pioner och bara sitta ner en stund. Fridfullt. Rofyllt. Stillsamt. Ett ögonblick av eftertanke och harmoni.

Att få leva långsamt, om än bara för en kort stund.
*

2 kommentarer:

  1. Stackars gamla mamma ):

    Är det inte dags att göra reklam för bloggen på facebook förresten? ,)

    SvaraRadera
  2. Monica! Jag har inte kännt Dig så länge men ändå har jag haft en lite "samma tanke linje" som Du. Vi träffades för drygt 11 år se´n första gången och sen igen de senaste 3 åren. Du har rätt att var trött!! Men med detta fantastiska stöd Du har runt Dig och med Ditt just nu (?) undanträngda jä....anamma så kommer Du igen, tro mig! Jag tror på Dig! /RELA

    SvaraRadera