tisdag 28 juli 2009

En tuff brud


Jag känner en tuff brud. En tuff brud i lyxförpackning. En brud att se upp till och ha som förebild.

Hon är en kvinna i sina bästa år med en ljus framtid. Det är henne väl förunnat. Livet har inte alltid varit så varsamt med henne och hon har ibland knäat ordentligt. Men hon har aldrig gått ned helt för räkning, och hon har alltid kommit igen. Hon kanske inte alltid har känt sig så tuff men vi som känner henne vet att tuffheten finns där, även när den inte syns.

Hon är en kvinna med medfödd stil och elegans, hon har en positiv och humoristisk inställning till livet och sprider värme och glädje omkring sig. Hon delar med sig av sina kunskaper och livserfarenheter.

Det har hänt både en och två gånger att hon har retat gallfeber på sina nära och kära men det har säkerligen varit ömsesidigt. Ibland vet hennes tokigheter inga gränser och vad som helst tycks kunna hända runt henne.

Jag tror att hon har varit en vilsen själ och att hon många gånger känt sig ensam trots att hon haft många människor omkring sig. Nu har hon äntligen funnit sin själsfrände. Jag kommer att vara honom evigt tacksam för att han gör henne lycklig och finns där för henne.

Hon betyder så mycket för mig.

Min älskade lilla Mamma.


4 kommentarer:

  1. Hon är min största glädje i livet, jag har väntat länge, men äntligen..! Så nöjet är i allra högsta grad på min sida. Nöjet att få ge henne glädje och harmoni och få så mycket tillbaka. Hon är utan jämförelse det bästa och finaste som hänt i mitt liv!

    SvaraRadera
  2. Det var någe av det finaste jag läst på länge!! Jag vet en till som är så här, "...positiv och humoristisk inställning till livet och sprider värme och glädje omkring sig. Hon delar med sig av sina kunskaper och livserfarenheter."
    Det är ju DU, vet jag. Det ligger alltå i generna.. :)

    SvaraRadera