måndag 17 maj 2010

Hundutställning


Ricky och jag har varit på utställning igen. Den här gången var det Specialklubben för kontinentala Fågelhundar som stod som arrangör. Eftersom vädret varit ostadigt hade jag packat med mig varma extratröjor, paraply och regnkläder, till och med en regnrock åt Ricky. Inget av detta behövde packas upp. Solen sken från en klarblå himmel och vi kunde njuta av riktig försommarvärme.
Ricky tilldelades CK och matte var mer än nöjd. Domaren tyckte dock att han har något högt hull, och jag kan inte komma med några invändningar. Fler och längre cykelturer väntar! BIR blev Rickys kullsyster Raska. Det var för övrigt rena släktkalaset och bland andra mamma Wimsa var där, som veteran. I uppfödargruppen kom "vi", det vill säga kennel Eirams (Marie Nylander), på andra plats! För att inte fara med osanning genom att blanda ihop resultaten så får utförligare rapporter vänta.

Jag har granskat höstens jaktprovskalender och konstaterar att det finns gott om teoretiska möjligheter att erövra den där jaktprovsmeriten som skulle göra utställningarna lite roligare. Då kan han nämligen tilldelas Cert istället för CK. Hårdträning för att få fason på slyngeln under sommaren! Han har ju visat att han kan så det finns där i honom.

*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar