tisdag 2 mars 2010

Höftledsröntgen

Vi har varit på höftledsröntgen idag, Ricky och jag. Egentligen kanske vi skulle behövt det båda två, men just idag var det Ricky som skulle kontrolleras. Dagen till ära är min egen höft mycket bättre och kryckan ställd åt sidan. Tänk vad några minusgrader kan göra nytta!

Röntgen gick bra och jag har en trött hund med mig hem. Han inser inte att han är trött. Visserligen tycker de sportlovslediga barnen att han ser väldigt sömnig ut, och visserligen ligger han mest och sover, men rätt vad det är vaknar han till och tror att han är sitt vanliga jag. Det är han inte. Bevisen syns runt om i huset, bland annat en omkullvält blomma med tillhörande stor porslinskruka. Jord och porslinsskärvor på golvet blev resultatet av en vinglande breton som inte har full kontroll över kroppen. Tor är lite bekymrad. Han har suttit och tittat på den sovande Ricky, tvättat hans öron och studerat honom igen. När Ricky vält blomman ansåg Tor att det behövdes en ledsagare och tog ett resolut tag i Rickys örsnibb och ledsagade honom till korgen.

Resultatet av röntgen dröjer några veckor så nu är det bara att vänta och hoppas på positivt besked.

Lilla kalven har inte fått några syskon eller kusiner men jag tror inte att de låter vänta på sig så länge till. Det är flera juver som börjar fyllas där ute.
*

4 kommentarer:

  1. Blev han sövd?! Det fattade inte jag.

    Själv skulle jag gärna sövas ner ett par timmar just nu, med näs-spolning som ingrepp och gärna fett med febernedsättande.

    Pallrade mig till apoteket, höll på att svimma och kom hem med alvedon och nässpray, det är bara det att jag lyckades få med mig nässpray för barn! Men det kan väl inte bli sämre av det va?

    Jaja, jag ska försöka kurera mig lite, vi kan väl höras?

    SvaraRadera
  2. De blir inte sövda men får en lugnande spruta, och den slog till direkt. Efteråt får de en spruta för att vakna, men det tog lite längre tid. En annan hund som fick sprutorna ungefär samtidigt tog längre tid på sig för att somna men vaknade mycket fortare.

    SvaraRadera
  3. Så rar Tor är mot sin hundkompis.
    Vi håller nu tummarna för att det blir ett fint resultat ut av denna röntgen.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Det var hemskt vilken lång tid det skulle ta för det här resultatet då. När gjorde du inbetalningen? Det kan fördröja kungörelsen ifall man är sen nämligen. Jag är ju inne på HundData dagligen för att få veta! Jag är ju så nyfiken!!!!

    SvaraRadera