torsdag 17 december 2009

Låg aktivitet...


... har det varit här ett tag. Inte kan jag skylla på julstöket heller för det har jag knappt börjat med. Adventspyntet är i alla fall på plats men jag kan snabbt räkna upp de fåtal punkter på "julgörarlistan" som är avklarade:


* Rengöring av micron. (Blev tvungen när elektrikern skulle komma in och värma sin matlåda.)

* Utvändig tvättning av den ena kakelugnen. (Det var dottern som gjorde det).


Däremot har jag gjort en del som inte står med på den oändligt långa julgörarlistan, till exempel målat murstocken och fundamentet till vedspisen. Det blev jättefint men var helt oplanerat. Jag blev tvungen att göra det när jag skulle ta några stämningsfyllda fotografier. På dataskärmen syntes sen alla skavanker och blessyrer så det var bara att ta fram först skurborsten och såpan och därefter målarfärg och pensel. Som vanligt tog det mycket längre tid än jag tänkt mig, men det var det värt för jag tycker att det blev jättefint. Med tanke på att jag är en urusel fotograf så är jag riktigt stolt över bilderna.


Jag tänker inte önska God Jul nu för jag SKA snart skriva igen.


Må så gott allihop!

*

2 kommentarer:

  1. Wow, vad fint! Ni måste ju ta bort det där fula kaklet och ha vitt istället! NU!

    SvaraRadera